Sunday, November 16, 2014

AIR DETOX

Assalamualaikum! Akhirnya dapat juga kita membuat sendiri air minuman detox yang begitu hebat diperkatakan oleh rakan2 blogger..chewahh! Banyak khasiat yang telah terbukti jika mengamalkan minuman detox ni seperti dapat menurunkan berat badan dengan cara yang mudah, selamat juga menjimatkan duit. Jika para pengunjung ingin mengetahui lebih lanjut akan khasiat juga kegunaan lain air detox ni bolehla ke blog Azlita yang memberi penjelasan lebih terperinci mengenainya. Bergantung samada rajin malas jer kita nak membikinnya..hehe! Bahan yang digunakan untuk membuat air detox ni bergantung kepada citarasa masing-masing ye! 
Untuk pertamakali ni Pn Doc hanya menggunakan potongan buah oren, lemon, limau kasturi juga epal. Potongan buah-buahan ini dimasukkan ke dalam balang atau bekas yang boleh ditutup nanti. Kemudian tambahkan air sejuk ke dalam balang tadi dan di tutup. Simpan ia di dalam petiais selama sekurang-kurangnya 8 jam sebelum di minum. Seeloknya minum pada awal pagi sebelum anda menjamah apa2 makanan. Selamat mencuba ya kawan-kawan!!

13 comments:

Bbwana adienia said...

tertarik juga wana nak buat air detox ni..

Amie said...

Pernah cuba... memang berkesan... cuma rajin malas nak teruskan je he heheh

inahar ali said...

Bbwana..mudah jek nk watnye. Tryla wana nnti.

inahar ali said...

Amie..betui tu..tinggal tuannye rajin malas jer nk wat kan..hehee!

ummuhaikal said...

Sekali dulu akak buat air detox guna lemon. Akibatnya sehari suntuk mengulang bilik air sampai lembik badan. Sungguh detox tu. Next day tu okay..hihi

inahar ali said...

Ummuhaikal..la iyeke..hihi! Sebaik kami steady jek minum ni..haha!

Bicara Kak Noor said...

kaknoor belum try lagi dok kata ja nak buat2 sampai skrg ni belum lagi buat doc..

Bicara Kak Noor said...

kaknoor belum try lagi dok kata ja nak buat2 sampai skrg ni belum lagi buat doc..

mama sara nur said...

assalam
nakbuat nak buat gak he hee

inahar ali said...

kaknoor..tryla kak..tgk ada tak turun berat badan tu? hahaa!

inahar ali said...

mamasara..buat jangan tak buat tau..mudah bebeno!

Mayang ABDUL RAZAK said...

oo bleh try ni ... jimat duit gak ni, takyah beli produk nak detox..

inahar ali said...

Mayang..mmg betui..jimat lg berkesan..hehe!