Monday, April 28, 2014

LAMA MENYEPI..

Assalamualaikum..hollaaaaa!!! amboi kemain tajuk..sensasi la sangat..hehe! terlebih dahulu ku ingin memohon jutaan kemaafan kerana sudah lama tidak menjenguk dapurku ini..alahai dah berhabuk bagai! as usual alasan Pn Doc semestinye tiada masa kan..alahai mmg betui pun..masa begitu mencemburui ku sekarang ini..sangat2 sibuk dengan kerja juga menguruskan anak2..banyak sangat perkara yg berlaku suka duka kepada keluarga kami..apapun ku tetap yakin bahawa ada hikmah disebalik setiap yang berlaku..insyaAllah! nak bercerita panjang pun tak sempat..jadi jomla kita layan foto2 kat bawah ni ye..







foto di atas semasa sibuk menguruskan anakanda kakayin ke kem PLKN Paya Indah Dengkil Selangor pada 7 april nan lalu..foto2 lain juga semasa melawat kakayin pada hari minggu yang lalu. Sebelum tu juga begitu sibuk menguruskan permohonan UPU kakayin..selepas ni nampak gaya terpaksa pulak uruskan utk penangguhan/pelepasan buat kakayin dari PLKN memandangkan dia berjaya meneruskan pengajian ke kolej matrikulasi yg akan bermula 26 mei nanti..alahai..apa2pun tahniah wat anakanda ayin!



Ni pula anakanda Sri yang terpaksa dimasukkan ke wad neurosurgeri HKL pada minggu lepas. Sri memang mempunyai masalah tulang belakang bengkok sejak lahir iaitu congenital scoliosis juga syringomyelia yg menyebabkan saraf tunjangnye membengkak dgn air. Sebelum ini pernah menjalani pembedahan saraftunjang pada tahun 2006 semasa umurnye 6 tahun. Sejak 3 bulan yang lalu..Sri mulai mengalami masalah sakit juga lemah kedua kaki hingga menyukarkan dia utk berjalan..terpaksa kami membawa  dia keluar dari asrama dan terpaksa MC sekolah sejak daripada itu. Sri juga sekarang terpaksa menggunakan walking stick (tongkat) utk berjalan kerana masalahnye itu. Sekarang kami sedang menanti doktor pakar review result MRI Sri sebelum dapat melakukan pembedahan saraf tunjang ke atasnye dalam waktu terdekat..moga anakanda Sri tabah & kuat menghadapi dugaan ini ye nak..ibu & ayah sentiasa mendoakan supaya anakanda dapat kembali sihat seperti dahulu dan dapat kembali bersekolah sepeti biasa..insyallah! Amiin..Jutaan terimakasih diucapkan buat semua ahli keluarga juga teman2 yg tidak henti2 memberi sokongan kepada kami juga mendoakan utk kesembuhan anakanda Sri..we really appreciate all of your thoughts & prayers..Semoga kita semua dirahmati olehNya sentiasa..Amiinn..Ya Rabbal Alamiinn! Love uollss!!!

27 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Kak Ina.selamat kembali yer.Mmg sbk sakan kak ina menguruskan anak2.Tahniah utk Kakayin & Semoga cepat sembuh utk Sri.Semoga kak ina sekluarga jg tabah...& dipermudahkn urusan.Aaminn

tun_telani said...

Salam kak ina... kagum ygk sri senyum je.. semoga cepat sihat ye.

Ayu said...

Assalam puan doc,
welcome back,you are indeed a strong woman,memang tabah menghadapi segala
dugaanNya..harap puan doc banyak bersabar dan redha dan semuga semuanya dipermudahkan dan berjalan dgn baik..insyaallah..:)

Ben said...
This comment has been removed by the author.
inahar ali said...

atie..amiinn..thnx ye atie!

inahar ali said...

tun..amiiinn..iye..sri is indeed a very strong girl!

inahar ali said...

ayu..amiiinnn..mekaseh ye ayu!

Sweetie said...

As/kum Ina... semoga tabah ya menghadapi situasi yang berlaku skrg... dan anakanda Sri juga akan memperolehi kesihatan yang baik semula... menitik airmata saya melihat dia masih boleh tersenyum...

Lecehlah ya kena buat penangguhan PLKN.... dah berjalan separuh... nanti bila masuk balik kena ikuti dari awal semula.

inahar ali said...

kaksweetie..amiinn..mekaseh kak! sri understands her condition very well..she is very strong & tabah! betul tu kak..mmg leceh nk urus psl plkn tu..alahai! moga semuanye berjalan lancar insyaallah..amiin!

Suzana Ibrahim said...

As-Salam Puan doc,saya dah biasa menjaga pesakit yang telah selamat menjalani pembedahan scoliosis di HUSM,dengan izinNYA semuanya berjaya.Saya mendoakan semoga adik Sri dipermudahkan menjalani operation.seperti yang puan doc kata memang betul,pesakit2 scoliosis adalah seorang yang tabah dan tahu keadaannya.

inahar ali said...

suzana..mekaseh cuma kes sri yg membimbangkan ialah masalah spina chordnye tu..doc pakar neurosurgeon perlu wat op release of tethered chord dulu b4 doc ortho boleh wat op membetulkan tulang belakangnye itu..lagipun neurosurgeon pun tak menjanjikan yg saraf tunjang sri boleh pulih spt biasa selepas pembedahan itu..pepun berharap moga operation sarafnye berjln lancar insyaallah..amiiinn!

Azian Nd said...

Assalmualaikum wbr..
Tahniah kpd Kakayin dpt course yg dia minat kan...Semuga kak Ina tabah menghadapi dugaan yg satu lg..sesungguhnya itu semua ada hikmahnya, Insya Allah...bersabarlah.

inahar ali said...

azian..amiinnn..mekaseh ye!!

IeRA said...

SAlam perkenalan

inahar ali said...
This comment has been removed by the author.
inahar ali said...

iera..salam perkenalan juga wat iera..mekaseh bertandang ke dapur akak ye!

dZana said...

Aslmkum pn doc ina.. myepi mesti bersebab kan.. mmg rindu nk mcm2 dulu.. tpi msing2 ada keutamaan yg perlu didahulukan.. smga sri segera sembuh.. n utk kakayin selamat melanjutkan pelajaran nnti.. doc jgn lupa jga kesihatan.. berleter pulak ni.. hihihi

inahar ali said...

cikgu dzana..insyaallah..amiiinn..mekaseh atas nasihat & 'leteren' cikgu tu..hehe!!

Kjee said...

Allah SWT sentiasa mendengar doa seorang ibu. Jangan henti2 berdoa Ina. Kjee sekeluarga jugak sentiasa turut berdoa untuk adik Sri. Muga Allah swt mempermudahkan perjalanan hidup dan kesihatannya. Amin Ya Rabbal Alamin.

inahar ali said...

kakjee..amiiiinnn..insyaallah..mekaseh ye kakjee!!

ijayuji said...

Kak Inaaaaaaaa cakkkkk! alahaiiii tak berapa rajin lah kak nak berblogging skrg ni dah kesedapan ddk kat fb dgn ig😁

NEKCIK said...

Allah mnguji dengan apa termampu oleh hambaNya...semakin diuji semakin dekat dengan Nya...insyaallah anaknda Sri akan sembuh seperti sediakala..sama samalah kita berdoa agar dipermudahkan...aamiin

inahar ali said...

IKA..lebiuuuuuu!!

inahar ali said...

Nekchik..insyaallah kakjariah..amiinn! mekaseh ye kak!

Anonymous said...

Wonderful work! This is the type of info that are meant to be shared across the web.

Disgrace on the search engines for no longer positioning this
submit higher! Come on over and talk over with my web
site . Thank you =)

Stop by my blog post :: Free after effects template

Anonymous said...

Great article! We are linking to this great article on our site.
Keep up the great writing.

Feel free to visit my blog post :: adobe photoshop cs6 keygen

Anonymous said...

I'd like to find out more? I'd like to find out more details.


My web blog; buy instagram followers