Thursday, July 5, 2012

PULUT SANTAN DURIAN

Alhamdulillah..sedaapnyer dapat mamam pulut durian cenggini..pergghh! pn doc dh bedal 2 mangkuk tadi..hehe! sowiiii aar..korang leh layan mata jerla ek..tp kan la nih kan musim durian..senang jek uolls nak wat dessert durian cenggini. x yah resipi bagai cuma tanak pulut dgn santan serta sedikit garam kemudian masak kuah santan dicampur ngan sedikit garam, gula & daun pandan (kita tambah sedikit tepung jagung utk memekatkan kuah). bila dh siap bolehla dihidangkan bersama buah durian segar..fuhh!! sedaap x terkata uu..huhuu!! daaaaa..


13 comments:

Asyifa Mustaffa said...

aduhhh !!! jiwa ku meruntun melihatnya !!!!

inahar ali said...

asyifa..jgn meruntun jiwa..pi beli durian tu..wat cepat sbb resipi senang jek tu! hehe..

Wattie said...

Assalamualaikum Ina,
Waaaa ada pulut durian, nampak best, tp kita leh tengok jer la sbb tak mkn durian...huhuhu

misshannajr said...

kat sabah takde durian la skrg..bukan musim

HomeKreation said...

Alaaa Ina, wat apa tayang2 duyan pulak ni, kat Sarawak xda musim lagi tau... kang kalau kempunan kan susah...

inahar ali said...

kwattie..la rugila kak x mkn durian..hehe!

misshannajr..iyeke? ciannye..nk akak postkan durian ke sabah ke? huhu..

alongroz..alaa cian along..jgn kempunan long..meh aar turun kl kita belanja durian nak? hehe..

Kak Noor said...

Ooo mak.... sedapnye... lapar malam-malam begini bila tengok gambar pulut ngan durian ni.

tun_telani said...

nasib baik masa blk kg aritu dh makan nii.. kalau x, mmg blh meroyan nengok pulut durian. hehe

sury_masury said...

kerap gak kite pekena durian pn doc,tapi x dan nk buat pulut durian ni...nnti2 nk buat jugak lah...:-)

Azie said...

Sedap nyer durian. My feveret ni

Leadership Developmant Training said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

inahar ali said...

kak noor..mmg sedap tp xleh makan banyk pulut tu nnti sakit pewut..hehe!

tun..kalu akak mmg meroyan x dapat mamam durian nih..huhu!

sury..hahaha..sama ler tu pun akak sorok dulu durian nye takut x sempat nk wat pulut durian cenggini..hehe!

azie..durian mmg feveret semua owg kan!

LDT..mekasih berkunjung ye..nnti saya kunjungan balik ke blog kamu ye!

Mohammad Majduddin said...

haish! durian2... =D memang tgk durian ni!