Wednesday, January 19, 2011

KEK LAPIS PRUNE



Salam rindu..alhamdulillah dapat kembali bersiaran..tp xleh lelama ye! okay..ni kek lapis prune masak malam tadi. ekceli kita guna resipi kek lapis velvet tapi kita ganti hawflakes ngan buah prune..pastu dek kemalasan nk kuarkan pengukus..kita wat stail bakar je laa..hehe!! tp hasilnya sedap gak (cuma cara kukus mungkin lebih moist).. resipi kek kukus velvet kt sini & sini! okay laa..daaaa!!

9 comments:

ilahjy said...

salam inaa sekali muncul mesti yg susah nak buat..sbb ilah lom pernah masak kek lapis mcm nii..malas tol nak tunggu selapis selapis.. 1 masa nak juga try.. pandai ina ubah suai kek ni.. mcm ilah mmg suka suki ubah.. ada lah kelainan .. best..

Naz said...

Salam k ina.
Wah...dlm sibuk2 tu, smpt buat kek lapis yg mkn masa tu! Rajin akak.

cikmanggis said...

satu percubaan yang bagus ni:)dah lama cm nak buat kek velvet tapi belum "terjadi" lagi hehe.Agin seru buat kek blom sampai:)

Ayu said...

salam dr,
wah very the moist nampak kek lapis ni..cantik juga warnanya tu..itu yang dari jauh dah nampak dah kek ni..heheh
dr baik?..

fara dean said...

kak ina..
sy tgh bygkan kesedapan kek ni..
geram tgk prune tu..emm sedap!

inahar ali said...

ilah..beselaa owg maleh mmg kena selalu suka suki ubah resipi..hehe!

naz..bukan rajin tp teringin lak nk mamam kek lapis jd kita pilih jer resipi yg paling senang..hehe!

cikmanggis..seru wat kek lapis nih mmg x pernah sampai tp dek kerana teringin aka kempunan..terpaksa ku gagahi jua melapis..hahaha!!

ayu..alhamdulillah akak sihat2 jek..uish kek nih bila simpan semalamam lg sedap & moist tau.. nnti ayu try ye!

faradean..alaa xyah bayangkan kesedapan kek nih..tu haa pi dapur start operasi melapis nun cepat..hehee!!

Nieza said...

salam, sedapnya kek ni...tgk warnanya pun dh terliur...:)

inahar ali said...

nieza..br tgk warna dh rasa sedap ek..! kalu dapat ngap mesti lg sedap kan..hehe!!

ummi_khalish said...

wah..sgt trliur..bilalah dpt mkn ni?nk buat x blh,banyak bhn xde kt cni...huhu..akk dr. mintk ckit blh?hehehe.. :-)