Sunday, January 24, 2010

PUDING ROTI MARBLE



ni lak puding marble roti wat semalam..resipi sape lagi klu bukan dari dapur dak hana jepun yg femes ames tuh! rasanye dh seantero dunia try resipi nih..tp kita yg agak ketinggalan! pepun akhirnye merasa gak puding roti nih..mmg mudah & sodap! thnx hana...akak cnp jek dr umah hana yek!

RESIPI PUDING ROTI MARBLE

Bahan-bahan
  • 4 keping roti
  • 2 biji telur
  • 1/2 cawan susu pekat
  • 170ml susu cair
  • 8gram serbuk agar2
  • 1/2 cawan gula - bleh kurangkn
  • 2 sudu besar butter/marjerin (cairkan)
  • 31/2 cawan air= hana gune cwn biasa 230ml
  • 2 sudu besar serbuk koko (bleh juga guna choc emulco)
Cara-cara
  1. Didihkan 3 cwn air,serbuk agar2 n gula ke dalam periuk.
  2. Blend roti,telur,susu pekat, susu cair dan balance air tadi (1/2 cwn). Kemudian masukkan dalam periuk agar2 yg sudah didih td.
  3. Masukkan butter/marjerin dan kacau rata sampai mendidih. matikan api.
  4. Bahagi kepada 2. satu adunan biarkan warna asal. dan satu adunan masukkan serbuk koko@choc emulco. kacau cepat2!
  5. Tuang ke dalam loyang secara berselang seli. sesenduk adunan asal kemudian sesenduk lagi adunan coklat. ulang hingga habis! ketika melapis@me'marble'kan hendaklah dengan CEPAT sbb puding@agar2 nih mudah sejuk@membeku.
  6. Dah siap bolehlah di simpan di dalam peti sejuk sekurang2nya sejam. Enak dmakan ketika sejuk!

18 comments:

Deliah's Deli said...

salam.nak sikit puding dgn nasi dagang tu..sedapnye :)

NIk Fauziah Nik Hussin said...

cantik puding tu kak..cam sayang lak nak makan hehehe

inahar ali said...

deliah..wsalam..nasi dagang dh ilekk..tinggal puding cikit jek..pi amik lam peties tuh! hehe.

nik..kalu sayang nk makan pi simpan lam muzium..hehe!!

Nida said...

Salam...

Mesti sedap sebab nampak pun menarik. Ni kalau buat sure tak sempat masuk peti ais, dah kena ngap ngan anak2..hehe

Lady of Leisure said...

amboi cantiknya puding ni...
lepas makan nasi dagang.. pekena puding pulak.. syoknya..

MaNjE said...

akak ni, asik buat kite terliur je dgn menu2 dia..dah lama dapur kite tak berasap..hehe..asik berangan2 je nak masak ini masak itu...

QueenJah said...

Salam Ina..pertama sekali, tenkiu resepi nasi dagang ganu tu eh, my feveret! lenkali kalu ada lebih rempah gulai ikan tongkol tu, bitau akak leh tak? Or boleh kirim rempah tu tak? kat sini mana nak cari....

haa...puding tu...akak dah try, tak sempat amik gambar, dah ghaib! sker makan sejuk2, yummy!

Aishah@Ariffin@Aqil said...

wah nih nak kena try gak ler nih...bile ekk???

.: Aymy Mustafar :. said...

K ina, santekknye puding die... nyum nyum... tumpang makan...

Watierman, rmanbkr said...

Salam Ina...windunya......cantik puding Ina...dan dah lama Akak tak buat!! Semenjak dua menjak ni....badan tak berapa sihat...so Abg nasihatkan...buat mana yang patut2 jer...jadinya banyak rehat jer!!

naurah makwa said...

nampak sedapla..kena try ni..

ain said...

kak inaaaaa....nak seloyanggg???? ada lg ke?????

♥LOVE2COOK♥ said...

Hi KakIna...I've tried this pudding b4...mmg jilat jari makan! kekekeke ;)

Do U have some still???

inahar ali said...

thanx everybody for visiting..this week rehat masak2 sbb dh keje spjg minggu..so korang layan diri ek! hehe..

Sue @ Nenie said...

Salam kak..

Apa khabar? Abah Akak dah sihat?
Saya pun pernah buat puding roti ni..sedap..

inahar ali said...

sue..alhamdulillah abah akak dh sihat! tenkiu amik berat ye!!

sonata anak kancil said...

nak try la puding ini...mengancam la!

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室