Friday, October 10, 2014

PUDING KOKTEL

Assalamualaikum..nak juga tunjuk puding koktel yang sempat kubuat sempena raya korban ahad lepas. Resipi sempoi jek..jom kita zaass!

RESIPI PUDING KOKTEL
sumber - inahar's cooking time


Bahan2:


40 gm agar2 panjang 
11/2 caw gula (kemanisan ikut suka)
 
1 tin koktel beserta jusnya
 
1 tin susu cair 
2 sudubesar tepung kastad

sedikit garam 
2 liter air (agak2la untuk direbus bersama agar2 diatas)


cara:
masak agar2 bersama air hingga hancur then tambah jus koktel tadi dan gula. masak sampai mendidih dan tambah tepungkastad yg sudah dibancuh dgn sedikit air.kacau lagi sampai mendidih then masukkan susu cair & garam.kacau rata serta masukkan juga buah koktel tadi kedalam agar2 tadi. tutupkan api. masukkan kedlam acuan.sejukkan hingga beku. siap!

8 comments:

Sweetie said...

rasa sejukkkkk je lalu kat tekak ya....

Acik Erna said...

tetiba teringin nak buat..dah bayangkan sejuk nyaman je..sedap

inahar ali said...

Kaksweetie..mamam tgh musim panas ni mmg nyaman kan kak!

inahar ali said...

acikerna..mmg sgt sedap & nyaman kak! cepat pi operasi kt dapur tu..hehe!

mama sara nur said...

assalam
nakkk hehee sedapnya

inahar ali said...

Mamasara..wasalam..dh abih lama dah..sila wat sendirik ek..hehe!

Mummy Dina said...

Tengok.gambar puding ni rasa macam nak buat sekarang je..tp.xde koktel pulam kat rymah sekarang ni..kene tunggu esok la jawabnya..

inahar ali said...

mummydina..buat jangan tak buat ye takut kempunan lak nnti..hehe!