Tuesday, October 9, 2012

PENKEK MELAYU aka LEMPENG!


Layan lempeng petang tadi..cicah ngan maple syrup ..perghhhhh i tell uuuu..daaaap wehh!! selalu makan ngan sambal bilis @ kuah kari kekadang ngan airgula merah tp sebab tak sempat wat tadi..kita belasah ngan sirap maple..sodaap uu!! ekceli mamam lempeng lg best dr makan pancake mat salleh tu kan sbb pancake tu taruh bahan penaik bagai dalam adunan jadi ada cepat muak sikitkan tp lempeng melayu kita nih semata2 tepung, garam & air..kacau2 sebati pastu goreng ngan minyak sedikit..mmg sedap tak muak makan kan..kan..kan..betui tak?? hehe..lagi pulak kalu goreng garing2..mmg terbaekk!!

14 comments:

Bicara Kak Noor said...

salam doc..
akak dtg awal nak lempeng panas aka penkek tu cepattt kasi nnt sejuk tak sedap pulak sekali gus dgn syrup tau heeee

Rohah said...

salam kka,
mengimbau nostalgia lama kalau nampak lempeng...kira dah jadi makanan setiap minggu zaman kanak2 dulu kan..Dulu mak2 kita lawankan ngan gula pasir @ madu..enak tak terkata..

NEKCIK said...

salam Doc..cicah sambal tumis..perghh enak dong!!!

Marsita yahya said...

Salam Dok,
pagi ni pu melempeng gak...makan ngan madu...

azian said...

Kak Ina yang manis, nak sekeping boleh?...

Sofea said...

singgap dapur puan dr. jap, sedap tgk lempeng..! :)

Ayu said...

Assalam puan doc
wah lempeng macam ni kita suka makan dgn sambal tumis..lawan dgn kopi o ..fuh..sedapppp

inahar ali said...

kak noor..alahai lempeng dh abihh sudaa..pi wat sendiri tu..hehe!

rohah..betui tu..anak akak si adam pun mkn lempeng ngan gula pasir jek! sedap kan!

inahar ali said...

nekchik..lempeng ni mkn ngan sambal @ kuah apa sajer mmg enak x terkatakan!

ita..hahaha..demam lempeng lak pagi2 kan..hehe!

inahar ali said...

yan..nmpak gaya yan kena wat sendirik laa..akak punyer dh lama abiss..hehe!

sofea..sedap tgk lg sedap kalu dpt mamam lempeng tu kan..hehe!

inahar ali said...

ayu..mmg perghhhhhhhhh..x terkata wehhh!!

sury_masury said...

Betul3...cicah susu mmg sedap...g ar buat lagi...nk tumpang mkan lempeng ni....ngade lah ni...hihi...:-P

inahar ali said...

sury..mmg ngader2la makdara sorang nih..gi wat sendiri tuh..hihii!!

sury_masury said...

Saje je nk nyakat pn doc...die kan rajinnnn..hihi..:-P