Tuesday, September 1, 2009

BERIYANI KAMBING

Salam bersiaran kembali...rindu banget kt korang! harap semenye sihat2 belaka ye di bulan pose ni. kita baru stat bercuti nih..lehla masak2 utk menu berbuka..klu tidak asik menu tunjuk2 je bila berbuka kt klinik..ishish!! arini atas permintaan mr hubby tercayang..kita pun masakla beriyani kambing sekali ngan nasi beriyani dan ayam masak merah serta sayur campur. pemanis mulut lak kita wat bubur pulut hitam serta tambahan roti sardin gulung..layaan!






18 comments:

kak ina kl said...

salam dr ina...amboi bila bercuti rajin ye memasak..bayar hutanglah ni ye...
mana kamu beli daging kambing?akak gi pasar tani hari sabtu lepas tak adalah pulak...
buat resepi beraini tu guna resepi sape ye..

MamaFaMi said...

Bestnya kalau orang order apa dia nak makan. Kat rumah ni, kalau ditanya, nak makan apa? Mama dapat balik satu soalan lain... APA YANG ADA? Selalu jawab, TAK ADA APA-APA! Hahaha...

ijayuji said...

Salam kak ina!!! haaaa..dah dpt cuti kuar menu gempak2 ya kak, kita pun tak pernah buat lagi beriani ni kak takut tak jadi jerrr!!! :D tp mcm nak buat!! akak cam tau2 jerr kita tak mkn kamben lenkali t lembu sekali ya hihihi... :D

CikMin said...

salam kak ina...rindu seh kt dia ni..wah300x...makan besar malam ni...mcm2 ada tu ha...bila nak ajak makan berbuka posa kt rumah kak ina ni...hiks...

LiNda said...

salam kak ina.. rindu banget.

hehe..

beriani daging.. sedap tuh !
saya kalu teringin, beli jek kat bazar ramadhan.

Watierman said...

Ya Allah mak aii banyaknya...boleh habis ker makan puasa2 ni...selamat bersahur & berpuasa....dan selamat berbuka...hihihi!

ain said...

amboi kak Ina..macam2 menu haaa. beriyani kambing lagi . sedap weiiii!!! ni kes balas dendam tak masak weekdays ler ni.!!!

psst...minggu ni sibuk lagi ka...???

mimie loma said...

amboiiiiiii macam2 lauk masak ari ni ek..........
mentang2 lah die cuti 1 mngu keja malam......wah balas dendam masak ke niiiiiiiiiiiii......hahahah

sedaaaaap sume nyam3

Suzi said...

tu dia...sekali masak mcm2 ada...beruntungnya en. suami....rajinlah akak ni...

PUTERA2PUTERI said...

SALAM kakina..teliuq la nengok beriani kambing tu...amboi lm no dapoq x berasap....timbul je bersama beriani lg.....selamat berpusa....

Datin El said...

salam inahar..kalau kita tak cukup tangan nak buat sumer tu..mau terguling tepi dapur..

allkmurni said...

ape yg sy nak komen sume dah ade kat atas tu....hehehe....akak nih memang best laaa....

CatlinaFly said...

wasehhhh!marbelesnye beriyani kak inahar :) menggoda u..

Chik Mi said...

kak ina cedapnya biryani tu tp nak tuka sbbnya tak makan kamben hihihhi

ima said...

salam kak ina,
sedapnye beriyani tu...ima hari2 berbuka dgn beriyani tapi beli kat bazar je...hehehe
roti sardin dan bubur pulut hitam tu fav ima...huhuhu

MaNjE said...

salam kak ina,
lama tak bersiaran, sekali bersiaran, nah bermacam2 kuar..best nye ade bubur pulut hitam...jeles ni..esok nak buat lah...

inahar ali said...

to all my frens...toceh2x sbb berkunjung ke umahku w/pun nasi beriyani tu seme udah licin..korang amik bau jela ek! hehe..

rapheydhillo said...

k.ina,
adohai.. sekali masak berderet. Boleh buka gerai kat bazar ramadan nih. Bebetul buat org terliur tengahari camni.