Thursday, September 6, 2012

SALAM LEBARAN 2012


 
  Assalamualaikum semuaa..rasanya masih belum terlewat utk pn.doc mengucapkan salam aidilfitri serta maaf zahir batin wat semua teman2 dan pengunjung setia blogku yg dh lama menyepi sejak akhir puasa yg lalu..biasala kan masa nk dekat raya ritu kita terpaksa bertugas hingga ke malam raya..tahun ni kiranya mmg tak sempat lansung utk menyediakan homemade kukis serta kek sendiri dek kerana kesibukan..hanya bila dh syawal ke 3 barula berkpeluang utk membaking sikit2..hehe! itu pun sebab nak meraikan tetamu yg bertandang ke rumah..mmg xder open house segala tp ramai gak sanak saudara serta rakan2 sekolah anak2 yg beraya ke rumah pada syawal ke 3 hingga ke 5.pn.doc kembali bertugas diklinik pd syawal ke 6... alhamdulilah lebaran kali ni dpt diraikan dgn meriah sekali..segalanye berjalan lancar..jamuan utk hidangan tetamu juga berjaya dilaksanakan dgn sempurna..walaupun keletihan menyediakan serta memasak sorang2 tp sgt puashati dgn hasilnya..alhamdulillah! nk citer panjang pun maleh..jom laa kita layan jek dulu foto2 sekitar raya ritu..
sekitar raya pertama dirumah ayahanda bondaku..

adinda2ku yg semuanya masih solo..ada yg berkenan ker?? hehe..


suasana meraikan tetamu di rumah ku pula..
  kebanyakannye rakan2 sekolah abg bani & kak ayin yg bertandang syawal ke3 & ke5
 

anakanda2 tersayang...

ni jer la foto2 makanan yg sempat ku snap..


dua kali round wat kek cekelat tau..tuan rumah pun tak sempat merasa..menjadi rebutan tetamu..hehe!

   
 cornflakes meringue cookies..the only cookies yg sempat ku buat tahun nih..itupun dh syawal ke 5 br dapat wat..huhu!





 

28 comments:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Salam Puan Doc...meriah tu...salam raya ya yang.

Qasey Honey said...

slmt hari raya jugak..maaf zahir n batin...juadah2 yg ade tu pon nmpk sedap2 sgt...

ela said...

salam kak ina cayanggggggg..selamat hari raya ..maaf zahir batin..sedapnya nampak kek coklat..jadi cantik tinggi jer keknya

tun_telani said...

selamat hari raya kak ina.. tun cuti 2 minggu. melampau x? ;p hihihi.... alhamdulillah, meriah nmpknya raya tu.

EmbunRosaliza said...

Salam lebaran doc ina, meriahnya raya. Seronok terima tetamu ramai2 mcm ni, walaupun letih, bila tgk kek n makanan habis seronok terasa

Sofea said...

Meriahnya raya doc tahun ni, hidangan pun sedap2 belaka..ishhh kalau la dpt mkn, mesti best! ;)

inahar ali said...

kakros..SHR & MZB ye..mmg meriah kak!

QH..Salam lebaran..kalu nak mamam jom aar mai raya umah akak..hehe!

inahar ali said...

ela..winduuuuuunyer kt dia gak!! kek cekelat tu resipinye mmg naik tinggi..nnti akak updet ye!

tun..eee menciiinyer kt dia..mmg melampau tau cuti sampai 2 minggu!! ciittt..hehe!!

inahar ali said...

liza..mmg seronok kan bila tgk semua tetamu berselera makan..sgt puashati!

sofea..kalu nk rasa masakan akak..meh aar raya ke umah akak..hehe!

ibundo said...

salam lebaran juga dari bundo

inahar ali said...

ibundo..sama2 ye ibundo!

Yatie said...

Slmt Hari Raya Maaf Zahir dan Batin buat Dr Ina sekeluarga....meriahnya raya bersama keluarga tercinta..menu2 tu pun menyelerakan sungguh....

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Ina...

Selamat hari raya kak.. Banyak juga juadah hari raya akak.. Terpesona tgk kek coklat tu..

Ummi said...

Assalam Ina cayang...selamat hari raya...maaf zahir batin... Amboii sakan jugak dia menjamu kawan anak2 tu yea....bila nak jamu Ummi lak ni... ^__^

zila norazila said...

salam sayang kak ina..
waallaaa..wat zila kecur tgk hidanganya tue..semuanya sedap2..pic cantik2..salam lebaran jgk dari zila yer..:)

Mieza said...

kak ina...selamat hari raya..wahhhh meriahnya raya..macam2 makanan ada...sedap sedap semuanya..kalau dok dekat2 harus mieza bertandang ke umah akak ni..kak...nak duit rayerrrrrrr :)

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Hello kak...wah meriahnya Raya!! Menu2 memang meletups! Uish drool je la...

AZLINA said...

Assalamualaikum Kak Ina, Salam Aidilfitri dari saya,maaf zahir & batin ya! Teruja tengok hidangan air tgn puan doc yg pastinya sedap, uishhh terliurnya aiii :))

* 2x terliur sbb semlm dh dtg tp x dpt nk komen..

Ayu said...

Selamat hari raya buat puan doctor & family !!..Maaf zahir batin ..wah meriah dan seronoknya kita tengok gamabr2 raya family disana..
Samalah macam kita tahun ni tak ada open houselah dear..hubby sibuk..

Very handsome hero2 puan doctor & pretty princess you have there!!

ijayuji said...

Salam kak ina! salam lebaran buat akak n family! Maaf salah silap n semua sekali zahir n batin :D adinda2 tu sume solo????? alamakkk! kalau boleh ambik sorang nak ambik sorang ^_____^

Rohah said...

salam aidilfiri kak, meriah tu..endingnya suka tgk telur mulat2 dlm mangkuk tu, telur masak kurma ye?

CS said...

Doc
Salam Jumaat dan selamat hari raya (maaf zahir batin juga, hehe).

Seronok tengok gambar raya. Tumpang sukerr...

Hero n heroin awak dah besar2 belaka. Alhamdulillah.

FnF Simple Life said...

Salam lebaran Dr kak ina ;) meriahnye berkumpul dipagi raya...best nye... ni yang buat sy windu kat famili di tanah air ni. Juadah2 yang terhidang tu nampak sungguh le enak2 semuanya... nyum3x

CitarasaKu said...

Salam KakIna...nampak begitu ceria dan meriah sekali.....sempat juga membaking kek yang ada asam tu hehe saya suka kek tu.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam k.ina...wah!meriahnya hari raya kat umah k.ina dgn juadah yg pelbagai..sedap2 belaka.

dapurCikWan said...

meriahnya raya ;)) macam2 ada..

Citarasa Rinduan said...

salam lebaran k.ina..

mmg meriah... kek kamu mengancamm

kak ina kl said...

salam lebaran dr ina..
wah rajin gak masak ek
tulah pasal..biar penat tapi puas hati kan