Sunday, July 25, 2010

SEGMEN GELEDAH DAPUR RAMADHAN BERSAMA BEN ASHAARI

salam berhari minggu ye wat semua!!..sempena segmen geledah dapur ramadhan bersama ben ni..kita pun nk join sekali..pestaim join segmen camni yg dianjurkan oleh ben nih..pepun akak nk ucapkan terimakasih tak terhingga wat ben yg mmg aktif menganjurkan segmen sebegini yg dapat memberi bnyk manfaat berguna wat geng blogger semua. okay sebagai permulaan..kena ikut syarat2 yg ditetapkan oleh ben..boleh tgk kt sini gak ye!


1)letak banner..akak dh taruh banner seperti kt atas tu ye.

2)resipi spesel sempena ramadhan- bubur lambuk istimewa ...resipi keluarga yg mmg patut dicuba oleh kengkawan semua..menu ni mmg menu wajib time bulan pose kt umah kitorang! rasanya sgt berlainan kalu nk banding ngan resipi bubur lambuk yg terkenal kt kolumpur nih eg b.lambuk kg baru sbb resipi keluarga akak ni tak taruh rempah kayu bagai..sgt sonang nk wat sbb men lebur jek seme lam periuk!! rasanye mmg enak banget kerana adanye seafood yg berbagai ikut sedap tekak serta tambahan sayur ulaman spt daun kesom,daun kunyit serta pucuk paku memberi keharuman bubur lambuk nih yg pasti menambahkan selera..perghh!mmg rugi kalu x cuba uu! hehe...okay..boleh zasss resipi kt sini ye!

okay ben..timokacih lg sekali ye sbb sudi pomot blog akak yg tak seberapa nih..THNX AGAIN!

9 comments:

kak Erna said...

dr.wah..bubur labok..terima kasih2 akak akan cuba nanti..peberet ni..seisi rumah..tapi selalu buat tak guna resepi..main bantai je..

MAS ( DUNIAKU ) said...

kak ina, sedapnya bubur lambuk tu...terliur dibuatnya...ada resepi kan, nak selongkar dapur akak la cari resepi bubur lambuk ni..

inahar ali said...

kakerna..resipi ni mmg berbeza sbb ala2 pantai timur sikit..mmg sodap..nnti cuba ye!

mas..mmg sodap tau..mas cuba jgn x cuba ek!

kak ina kl said...

salam puna doc...dah sehat ker?bilerlah nak menghantar benda tu ek..minggu ni kerja tak?

Achik said...

salam kak..kite dtg nak mintak muffin tapi da abes ;)..terjumpa bubur lambuk je..hehe..terliurnye tengok..mau batal puasa klau bulan ramadhan nie...

eliyaezlinalias said...

iyealah! bubur lambuk ngn ramadan mmg seiring...

Packy @ Mawar Merah said...

Hmmm...sedapppp...dan orang yang buat segmen gelidah pun aku tengok ensem...hahaha.
Bubuq lambuk tu mmg sedap weh. Aku suker bangat.

maz said...

Salam kak...memang dah dkat sngat nga pose ni...lepas ni tgk apa pun leh kecur..hehe..kat opis ke tu kak..

Deliah's Deli said...

salam doc...yg ni sy suka banget ni-jgn lupa anto smangkuk bln pose nnt tau :)