Tuesday, February 28, 2012

PULUT MANGGA


TARAAAAAA..sedaap wehhh!! resipi xyah laa..sbb rasanye semua owg tau la kan..tanak pulut ngan santan & garam..kemudian utk kuah santannye..masak santan ngan sedikit gula & garam pastu tambah sikit tepung jagung jika suka utk memekatkan kuah  sedikit..(boleh juga masukkan daun pandan ye)..siap..boleh dimakan bersama potongan buah mangga yg masak ranum..perghh! i loiiike!!! daaaaaaaa....

12 comments:

Noorhodza said...

GREAT!!! yummmmyyy!!! nak ckit bole?

inahar ali said...

noor..wah dh lama kita x sembang2 kan! kalu nk ada cikit lg kt lam peties tuh..konon nk simpan utk bekfas pg esok..hehe!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.ina.Adusssss..mengoda betul mangga yg siap posing trlentuk kat pulut tu.
Xnak pulut..nak manggga jer,blh?hihi

inahar ali said...

atie..kalu nk mangga jek berlambak ada jual kt pasarmalam & tepi jalan kan..hehe!!

blogresipi.com said...

Salam Pn. Doc,
Aduh manggo tu, punye lah nampak ranum... mengancam jiwa raga macam ni tau. heheh

HALAMANKU said...

Salam akak.. erma pernah wat kak.. timetu Boss bawa buah mangga Harumanis (dia org Perlis) satu ofis dapat so memasing wat pulut n mangga macam Boss sarankan.. SK suker bab memang padan ngan manis buah n lemak2 pulut tu he he he.. join kat sinilah.. sedap tu...

Kak Rose said...

Dr.! terliur tengok punya pasal terus lah membuatnya.... mmg yummy sangat! dan lemak pun berebut2 nak menepek dibadan!haissshhhh!

inahar ali said...

ijan..mangga kalu mentah pun sodap apalg kelu masak ranum kan..fuhh!

erma..nk join mamam dh xleh sbb udah finisshh..kena wat sendiri la ek..hehe!

kakrose..nmpak mangga dr jauh pun dh terliur sakan kan..hahaha!!

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualalikum kak Ina..
Kak, mangga jar pun dah memikat selera.. Lom lagi makan dgn pulut tu...

cikmanggis said...

sedapnya:) dalam peti sejuk Cm ni ada mangga tapi tak ada pulut...besok kena beli pulut ni..Cm memang suka makan pulut mangga dan pulut durian ..haish...mengidam ni hehe.

inahar ali said...

naz..tu ler pasal tgk mangga pun dh menjejes ayaqliuq..hahaha!

cikmanggis..uish mengidam ek cm??ngeri dengornye..mcm ada apa2 jek..muahaha!!

Ayu said...

assalam puan doc.
wah dah lama kita tak buat mangga pulut ni..memang the best kalau dapat mangga yang manis uish..
i also loikkkeeee..hehe