Friday, August 15, 2014

CORNFLAKES MADU

Assalamualaikum..ni diaaa kukis paling mudah nak buat dalam dunia nih..amboi statement berani mati ko! hahaha..tapi mmg betul kan cornflakes madu ni memang confem salah satu kukis paling senang dan paling diminati ramai kan..so gini la kejadiannye the only cookies yang Pn Doc sempat buat weekend baru nih..huhuu! tapi tak sampai 2 hari dah licin 2 balang besor youu! alahaii..hehe! okayler meh kita zaas resipi sempoi nih..

RESIPI HONEY CORNFLAKES
resipi asal - ayu singapore
sumber - inahar's cooking time

Ingredients:-
(A) 
100 gm cornflakes (kita guna 300 gm cornflakes tanpa bahan lain)
100g crispy bubble rice(optional) 
100g chopped almond/nuts (roasted) 

(B) 
110g butter 
90g fine sugar 
5-6 tbsp honey 

Method:-
Mix all ingredients B and put to a slow heat for a few minutes. Stir well. When all the ingredients has dissolved, add in A and stir till Incorporated. Lay small paper cups in a small muffin tray and scoop 1 tsp of mixture. Pre heat oven and bake at 175C for 7 minutes. Let it cool on wire rack the store them in an air
 
 

10 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Kak Ina..poberet anak atie..klu raya WAJIB buat,lgpon anak yg buat sendiri sbb mudah jer.

asyifa mustaffa said...

Mmg pun kak....yg paling senang ni la sy x buat thn ni...bnyk sngt bende nk dibuat...hik3...

Sweetie said...

Dulu kat rumah kalau buat kukis ni... kena buat 2 balang besar... anak 2 orang jadi mereka akan ambil satu balang sorang... skrg tak lagi...

nita said...

paling mudah erk..ok InsyaAllah den torai.. hihihi

inahar ali said...

atie..wasalam..mmg pun anak2 akak yg buat sendiri..cuma tang bakar tu kena monitor gak takut hangus tangan diowg..hehe!

inahar ali said...

asyifa..hahaa mmg betui tu..selalunye yg senang terus lupa nk wat kan..huhu!

inahar ali said...

k.sweetie..selamat dah ye kak xyah nk wat kukis bebnyk skrg ni ek..hehe!

inahar ali said...

nita..torai jgn x torai..klu fail gak xtau la den nk ckp apo..hahaa!

mai has said...

ini mmg biskut evergreen terbaik dari dulu smpai skrg...:-)

inahar ali said...

mai has..betui tu..hehe!