Saturday, June 29, 2013

ALAHAI ADAM..



Assalamualaikum semua..moga semua kengkawan sihat sejahtera hendaknya..sajer nk share citer psl adam my hero bongsu ni haa..cer tengok apa dh jadi..ada2 ajekan..tu laa pasal asik gurau ngan kawan kt sekolah sampai terjatuh kt dewan makan terus bengkak dagu ngan tangan kanan tu 2hari lepas..semalam pagi tengok bengkak tak surut2 lagi..risau ibu terus bawa adam ke hospital selayang..pas dah wat xray mmg confem ada fracture kt pergelangan tangan kanan tuh..aduhai!! terpaksala bersimen anak ibu kan..alhamdulillah pesakit tak ramai jadi semuanya selesai dalam sekejap waktu sahaja! dapat MC sekolah 2 minggu pastu nk kena jumpa doktor kt klinik pakar orthopedic pulak utk tgk progress recovery tulang tu..hrp2 masa tu takyah la sambung pakai simen lagikan..cian anak ibu x sekolah lama..dahla nk dekat upsr dah nih..alahai adam!! moga anak ibu cepat sembuh ye..amin!
 masa proses menyimen tangan (apply POP-plaster of paris)


 sempat lagi tersenyum bila semua dh settle..alahai adam!!

29 comments:

ibh_sue said...

Asslmkm kak Ina.
Siannya adam. Sampai kena simen. Hope cepat sembuh. Cepat sikit dapat bukak simen.

inahar ali said...

sue..mekaceh ye! tu laa hrp2 cepat sembuh dan dapat ke sekolah kembali! amin..

Bbwana adienia said...

moga cepat sembuh ya..

NEKCIK said...

Adam..minum susu bebnyak biar cepat kuat..

inahar ali said...

bbwana..amin..mekaceh ye!

inahar ali said...

nekchik..mekaceh ye nekchik atas nasihatnya! nnti mmg nk suh adam minum susu bnyk2 supaya kuat tulangnye tu nnti!

Mieza said...

Alahai Adam sayang..gurau sampai retak tulang...itu hari ada terbaca newspaper bebudak sekolah bergurai sampai terodok punggung dengan benda tajam...ngilu dan gerun je mieza mendengarnya...
aunty doakan mieza cepat baik sebab upsr dah tak lama lagi..lagi pun tk lagi kita akan berpuasa dan raya...ibu adam jaga adam bebaik tau...muah muah..get well soon!

ummiaisyah said...

mcm tu la budak2 ye doc...mmg hero la ...anak sy pon cam tu..ada aje ..tersembam la..terpeleot la..hehehe..
get well soon adam

inahar ali said...

mieza..mekaceh ye!! tu la pasal sementara nk tunggu bebudak ni besor..mcm2 kerenah diorang yg kita kena sabar kan!

inahar ali said...

ummiaisyah..betui tu..sementara nk membesor nih..tahankan ajerla kan!!

Acik Erna said...

Alahai adam..cepat baik adam..boleh kesekolah..

mama sara nur said...

Assalam
hero kan he yee biasa la
ank bujang sy pun masa sek ren mcm accident kat sekolah, bila main x ingat sakit
apapun kita ibu sentiasa doakan mereka kan
Cepat sembuh ye Adam

inahar ali said...

kakerna..mekaceh kak!! hrp2 cepatla dpt kembali ke sekolah..amin!

inahar ali said...

mama saranur..mekaceh! tu laa nk tunggu depa ni membesor mcm2 kerenah kan..sabor jerlaa!hehe..

Haliza Ghazalli said...

Happy recovery adik Adam....aunty Liza.

Ben said...
This comment has been removed by the author.
inahar ali said...

kakliza..mekaceh aunty liza..amin!

Norzila Zakaria said...

hero la ni ye dik..get well soon ye..kak doc zila dh try puding kastard akak best..tq ya..tp lupa mik gambar kikiki..t nak buat lagi

inahar ali said...

zila..mekaceh ye! begitula kerenah hero2 ni kan zila..mcm2 hal!! terimakasih gak try puding kastad akak tu..lenkali wat pos cikit kt akak ye..hehe!

FnF Simple Life said...

alahai...kesian dia...semoga cepat sembuh ye Adam

inahar ali said...

FNF..amin..mekaceh ye!!

kd-gardens said...

get well soon dear, handsome boy.... <3

inahar ali said...

dayang..mekaceh aunty!!

fazianbatrisyia said...

harap cepat sembuh. Risau anak2 sekolah ni bila bergurau dgn kawan2...musibah jadinya. kat paper haritu pun ada baca. pelajar tu siap tertusuk penyapu kat d_ _ _ r. Seram la...

senyumSOYA said...

budak2.. sakit pun masih nak main kan? =)

inahar ali said...

fazian..tu laa ngeri kekadang bila teringat kes2 camtu kan..sementara nk tunggu anak2 membesar nih..alahai!

inahar ali said...

senyumsoya..hehe! bebudak kan ituler kesukaan nye..asik main2 jek!

zila norazila said...

Tp msih leh senyum lg tubksk ina..moga cpt smbuh tau adam..

inahar ali said...

zila..hero mmg cenggitulaa..mana tau sakit.hahaha!