Friday, September 3, 2010

CHOCOLATE ALMOND




Salam..ni pun lg satu kukis yg senang banget nk wat...chocolate almond nih hanya menggunakan potongan badam dan campur sikit ngan rice krispies @ cornflakes (ikut suka memasing) pastu campurkan coklat cair (cooking chocolate + sikit cocoa butter). akhir sekali masukkan dalam papercup & hias ikut suka. simpan dalam bekas bila sudah cukup mengeras..siaapp!! kukis yg kena terap & gentel kena tunggu giliran ari sabtu/ahad nnti bila semua anak2 dh bercuti..senang nk suh diorang wat keje menggetel dan menerap..hehe!! okaylaa..korang layan jelaa foto2 ni ek! daaaa...
(p/s almond cincang tu hendakla dipanggang terlebih dulu & sejukkan sebelum digaul bersama coklat ye!)

13 comments:

emunnn said...

waaa...coklat.. suke2...

kak Erna said...

salam dr..harus buat ni..nak cukupkan 10 jenis..yang dah siap 9..coklat2 ni..memang kesukaan budak2 kan..

indahhouse said...

Salam kak inahar,
Betul tu kak.. nak menggentel dan menerap tunggu cuti. budak2 dah start cuti raya dah. banyak assistant tu. hihihi.
Nak tapau jugak badam cekelat tu. :D

inahar ali said...

emunn..seme yg bercoklat mmg sodap kan!! hehe..

kak erna..amboi bnyknye kuih yg dh wat..elokla cukupkan 10 jenis!!mmg sodap almong coklat nih!

inahar ali said...

nurindah..beselaa kita yg tua2 nih dh x larat dah nk wat keje menggentel tu kan..hehe!!

Deliah's Deli said...

salam...wah rajennyer kakak Dr. ni...sy stakat ni sume tunjuk...klu rajen skit nnti esok,lusa br nak menguli :))

inahar ali said...

deliah..alaa..akak wat seme kukis yg sempoi2 jek!! yg gentel tu kena tunggu dan lihat..hehe!

Fiza Nordin said...

nak sebalang!!!!!

inahar ali said...

fiza..alahai..yg ada kt umah ni pun dh tinggal separuh balang jek..huhuu!

sonata anak kancil said...

samalah ngan saya...buat yang senang2 je! tak yah menyusahkan diri nak menerap ke apa ke...

rapheydhillo said...

k.ina,
yg ni dlm list sy nak buat kali ni.. mudah2an jadi le.

inaku79 said...

kak, yg lorek2 kaler purple tu nmpk simple tp cun. pandai akak make over kukis ni yerk...hehehe. nmpknya kena ambik semangat rajin akak ni...hehehe ;-)

inahar ali said...

sonata..kita wat yg sonang & sodap jek!! hehe

dhill..buat jgn x wat ye!! badam jgn lupa bakar dulu ye..

inaku..yg lorek2 tu guna coklat stoberi jek!! cun ker??akak tgk cam sememeh je..hehe!!