Wednesday, May 5, 2010

AWARD BLOG MESRA MATA FROM MIMI


salam..lihatla award kat atas nih..ABMM..x sangka kita nk dapat anugerah penuh berprestij nih kan..blog mesra mata ker blog ku ini?? hehe..pepun nk ucap bebanyak timokacih wat mimi yg telah sudi menghulurkan award yg sgt elegant nih..suker akak tau!! lebiuuuuu..tp ada lak tag nye..jom zaasss!

1) Siapakah kawan baik anda?
- ramai best fren tp plg rapat la nih ialah Dr Aida..yg sama2 bertugas di klinik yg sama dgn kita!

2) 3 kenangan manis & 3 kenangan pahit
KENANGAN MANIS
-semasa belajar di usm penang & kubangkerian kelantan
-kenangan masa kanak2 dulu..bnyk sgt yg maniissss!!!
-waktu diijabkabulkan

KENANGAN PAHIT
-ditipu oleh rakan sendiri
-bnyk kenangan pahit semasa bekerja di HKL dulu..actually pahit & sedih..huhuuu!
-ada lagik tp rahsia..hehe!

3) Kalau anda hanya diberi 1 minit untuk bersama kawan anda, apakah yang anda akan katakan padanya??
- Moga persahabatan kita akan berkekalan hingga ke akhir hayat~sama dengan mimi gak!

4) Tag 3 rakan anda yang anda rasa mampu menjadi sahabat anda di alam blogger
-terlalu ramai yg menjadi sahabat yg baik di alam blogger nih..so kpd sesiapa yg sudi..diharap dpt mengambil award & homework ni ye..to mimi..thanx again..really appreciate ur thoughts! muaaaahhh!

Sunday, May 2, 2010

INTERESTING BLOG AWARD FROM AYU SINGAPORE


ni lak award dari ayu singapore ..tenkiu ye ayu atas anugerah nih..tp ada tag gak yg kena wat..ekceli dh wat tag yg serupa nih..nnti ayu boleh tgk kt sini ye!! thanx a million again ye!! lebiuuuu..

TOP BLOGGER AWARD FROM FIDA DUBAI




more award..ni award dari fida dubai..dh lama dapat tp br nih sempat nk gantung..toceh2 ye fida kerana ingat kt akak..lebiuuu!

AWARD FROM MOKWO & UCU ANA

First of all..nk ucap terimakasih wat mokwo & ucu ana (kaksu72..mak sedara kita nih) yg sudi menghadiahkan award teddybear yg kiut nih..love uolss!!tp ada tagnye yg kena wat..jom tengok apa dier!

a) COPY AWARD INI MACAM DAPAT GRAMMY AWARD

okay..dh wat pun!

(b) BERI TAU SAPA DAN LINK PEMBERI AWARD INI


award dari mokwo nik & ucu ana

.(c) TAJUK POS KORANG MESTI ADA 5-FIVE-KHAMSAH? KENA JAWAB 10 SOALAN DAN SETIAP 1, DENGAN 5 JAWAPAN...

(1) FIVE NAMES THAT PEOPLE CALL YOU :

1. Ina @ kak ina-oleh ahli keluarga& frens


2. ibu-my children


3. inahar -kengkawan di alam cyber


4.cik ina-oleh anak2 buah hubby sbb diorang panggil my hubby cik li

5. dr ina-my patients

(2) FIVE IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE :

1. 10 april-besday hubby

2. 20 april- besday abg bani

3. 7 julai- besday kak ayin

4. 12 sept-besday sri

5. 15 sept-besday adam

jugak besday my parents,adik beradik & diri sendirik.hehe!


(3) FIVE THINGS YOU DID YESTERDAY :

1. laundry

2. baking muffin & kek utk kenduri arwah MIL

3. pi kenduri tahlil arwah MIL kt klang

4.terlebih makan lauk kurma daging kambing ms kenduri tuh...adoyai!! kena pose seminggu sehh nk buang kolesterol extra tuh..huhu!

5.tgk tv sebelum tido

(4) FIVE WAYS TO BE HAPPY :

1. dapat tenetkan diri

2.makan food yg enak2

3.dapat dating berdua jek ngan mr hubby

4. shopping @ window shopping pung besh gak!

5. suka kalu anak2 & mr hubby puji masakan yg kita wat..hehe!

(5) FIVE FAVOURITE MOVIES :
1. titanic

2. kuch2 hota hai

3.kungfu panda

4. UP

5.Matinya seorang patriot-filem pertama eman manan..mmg minat banget!!

(6) FIVE FAVOURITE HOBBIES :

1. surf tenet

2. blogging

3. baca magazines & buku2 mengenai kesihatan & keluarga

4. kumpul resipi

5. memasak

(7) FIVE FAVOURITE PEOPLE : yang ada sekarang

1. mr hubby

2. anak2

3. my parents

4. adikberadik & family

5. my best friends

(8) FIVE FAVOURITE PLACES FOR VACATION :

1.Avillion PD

2.Penang

3. pantai timur-suker food nyer

4. afamosa resort

5. sarawak

(9) FIVE REASONS YOU ANSWERED THE SURVEY :
1.sebagai menjalankan tugas yg telah dipertanggunjawabkan oleh teman blogger & menjaga friendship
2. suker2
3. sbb nk awardnye..kenala jwb tag dulu
4. sebab ada time free today
5. boleh tag kengkawan lain lak..hehe!

(10) FIVE PERSON TO TAG :
4.maz
5.naz

huhuu..berjaya abihkan tag!! so kpd nama2 yg tertera..lehla wat tag nih..tp kalu dh dapat @ takmo wat pun takpe..no big deal..sajer suker2!! daaa...

Saturday, May 1, 2010

CHOCOLATE BANANA CAKE & PANDAN MUFFIN AGAIN!!

Salam & selamat hari pekerja wat semua ye! wah semenye bercuti yer tp klinik kite ttp buka cam bese..cuma kita jek dapat cuti arini sbb ada kenduri tahlil arwah MIL kt meru kelang malam nih. Arini genap 3 tahun arwah meninggalkan kami..masih teringat2 akan kesedapan airtangan arwah MIL membuat kuih traditional..plg sedap kuih serimuka,lepat labu (feveret hubby nih) & tapai pulut yg arwah wat..mmg owg len xleh challenge punyer..moga roh allahyarhamah tenang disana dan berada dikalangan mereka yg beriman..alfatihah!
so sempena kenduri malam nih..kita br jek siapkan banana chocolate cake & muffin pandan nih utk bekalan ke umah SIL di meru klang mlm nnti..korang layan pics jek ye!! daa..

chocolate banana cake nih resipi kat sini



mufin pandan..resipi kat sini