Wednesday, January 30, 2013

ANAKANDA SRI KE SEKOLAH BARU..


Assalamualaikum..amboi lama banget Pn doc tak bersiaran ye..ada yg rindu ker??hehe..actually nya kita sgt bizi sejak naik tahun baru aritu menguruskan macam2 hal termasukla menguruskan kemasukan anakandaku Sri yang telah berjaya ke tingkatan satu disekolah berasrama penuh iaitu Sekolah Bina Insan (SBI). Syukur alhamdulillah Sri berjaya utk menyambung pelajaran ke SBI ni iaitu sebuah sekolah menengah agama berintegrasikan sains tahfiz yg terletak di dlm kampus Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) di Bangi. Ia adalah sekolah yg baru saja memulakan pengambilan pelajar tahun 2013 ni..sekolah terbaru dibawah kelolaan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS/JAIS). Moga anak ibu tabah menjalani kehidupan baru di SBI ni..harapan ibu moga sekolah ni berjaya mencapai visinye utk melahirkan insan2 yg berilmu dan berakhlak berteraskan Al-Quran & Sunnah juga melahirkan pemimpin masa depan yg mempunyai asas yg kuat dalam pendidikan Islam, bersahsiah tinggi serta penghafaz Al-Quran..serta berjaya dunia dan akhirat..insyaallah! amin.. So jom kita lihat foto2 yg sempat diambil masa pendaftaran di SBI semalam..
ni bangunan sekolah SBI terletak dihujung kampus KUIS


 
Asrama perempuan setinggi 4 tingkat ..bangunan tinggi kt belakang tu (foto atas) adalah bangunan asrama utk pelajar2 KUIS

 Sri yg tiada langsung riak sedih di sekolah baru..malah asik tersenyum..ibu lak yg lebih2 menitiskan airmata masa nk berpisah tu..huhu!

okay kt bawah ni foto2 sekitar KUIS yg sgt indah pemandangannya..

Masjid Al-Azhar KUIS yg tersergam indah di tengah2 kampus KUIS


 Pemandangan tasik yg cantik..tempat menjalani rekreasi dan merehat kan minda..


24 comments:

Aziela said...

Tahniah Pn Doc.

zila norazila said...

tgok asrama purti tue..tringat pulak duk asrama dulu2..mesti ank akk eppy jew kan..tahniah dr zila kak..

Cheq Sue said...

tahniah buat akak & sri...semoga seronok belajar & mendapat kejayaan cemerlang :)

inahar ali said...

aziela..mekasih ye!

zila..tu la kan..teringat memori dolu2 zaman sekolahkan..hehe! mekaseh ye zila!

cheq sue..mekaseh ye!

kak ina kl said...

tahniah dr ina..

semuga sri berjaya seperti ibunya juga

inahar ali said...

kak ina kl..mekacehh kak! amin atas doanye!!

tun_telani said...

Alhamdulillah.. tahniah sri dan kak ina. semoga menjadi anak yg solehah ye.

Acik Erna said...

asalam doc...acik rinduuu..
tahniah puan doc dan anakanda..

inahar ali said...

tun..mekaceh & amin ye!

inahar ali said...

acik erna..kita pun winduuu gak ngan dia..mekaceh ye kak!

Nooriah Abdullah said...

tahniah utk Sri n mama doc, cantik dan besar sekolah mesti bertambah semangat lagi dia belajar nnt..

inahar ali said...

kaknoor..mekaceh kak! mmg cantik sekolah tu..alhamdulillah moga sri lbh bersemangat belajar..hehe!

Nur-nba said...

Tahniah buat Sri dan Kak Ina.. Moga Sri dapat menimba ilmu dengan mudah. Cantik sekolah SBI ni..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
inahar ali said...

nur..mekaceh ye..mmg cantik sekolah ni!

Asyifa Mustaffa said...

tahniah buat Sri....utk ibunya juga....
Msti sayu hati nak tnggl anak ye kak....sy anak msok tadika hari 1st pun sedih sngt....x tau la bsok2 anak2 da bsar n tnggl asing cmne lak rasanya....
Cntik pmndngan tmpt blaja....tenang je...msti seronok anak akak tu....:-)

Marsita yahya said...

wah...tahniah buat Sri...mesti semangat sekolah baru ya..bau cat pun tak hilang lagi. Dalam kampus lak tu...ada lah pemabakar semangat utk terus belajar hingga ke menara gading...Insyaallah...

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Tahniah adik, semoga dilapangkan fikiran & dipermudahkan urusan sepanjang pembelajaran, semoga menjadi ank yg membanggakan keluargamu, tahniah, Pn Doc!!

inahar ali said...

Asyifa..mekaseh ye..mmg cantik tempat tu.

marsita..mekaseh juga..mmg plan jangka panjang pelajar disitu melanjutkan asasi sains di KUIS nnti..insyallah!

inahar ali said...

yusa..amin..mekacehh ye!

ina ku said...

pandai anak k.ina dapat masuk skolah mcm ni. tahniah! buat ibu dan anak. :)

inahar ali said...

inaku..mekacehh ye!

jelita said...

wah mewah bangettt sekolahnya

Azuha idris said...

assalam pn doc...salam perkenalan ..saya azuha , cuma tadi dok mencari2 sekolah berasrama ...then nampak your blog ....nak tanya cam mana masuk sekolah tersebut dan bagaimana pembelajaran anak pn sejak besekolah di sini...terima kasih.